Tuesday, February 22, 2011

UMUR SEMAKIN MENINGKAT...

Salam Ukhuwwah.

Seperti tahun-tahun yang lepas,tarikh hari ini yang selalu KA nanti-nantikan.Sebab apa???Istimewa sangat ke hari ni???Mungkin tidak pada orang lain.Tapi ya pada KA.

Hari ni 22 hb Februari 2011.Ini bermakna hari ni adalah hari lahir KA yang ke-44. Alhamdulillah kerana Allah masih beri peluang dan kesempatan untuk KA menikmati hidup ini.Dan Alhamdulillah masih diberiNya nikmat Iman dan Islam.

Sepanjang 44 tahun KA menjalani hidup ni,pelbagai ujian yang dah Allah berikan pada KA.Tapi mungkin taklah seteruk orang lain sebab Allah akan uji seorang hamba tu setakat kemampuan Iman seseorang.Dan KA perlu banyak bersabar sebab ujian Allah tu tanda Allah sayangkan hambaNya.Sekiranya tak ada ujian-ujian tu,mungkin KA kurang mengingatiNya dan kurang pergantungan padaNya.

Orang pertama yang ucapkan Happy Birthday pada KA ialah kakak KA yang duduk kat Kuantan. Pagi-pagi lagi dia dah telepon.Dan KA sendiri pun tak ingat.KA ingatkan dia masih rindu lagi pada KA sebab baru malam tadi kita bercakap kat telepon dan punyalah lama.....Anak KA,Kakak rasa geram sebab Mak Long Kuantan dulu ucapkan Birthday sebelum dia.

Yang???Hahaha....lagilah tak ingat.Macam tulah setiap tahun.Mula-mula kawin dulu memanglah rasa kecik hati tapi dah tua-tua ni,takdelah pulak.Sebabnya,memang kebanyakkan lelaki macam tu.Pada kita satu-satu tarikh atau hari-hari istimewa buat kita tertunggu-tunggu,tapi pada dia,selamba aje.

Selain dari KA,ada lagi insan-insan istimewa yang meraikan hari lahir dalam bulan ini iaitu Abah pada 10hb,Mak sedara yang tinggal kat Ceras pada 24hb,adik-adik ipar pada 16 dan 18hb dan biras-biras-biras pada 16 dan 28 hb.

Terima kasih KA ucapkan kepada kawan-kawan yang telah mengucapkan 'HAPPY BIRTHDAY' dan Do'a lewat Fb (muka buku) atau sms.

Semoga Allah kabulkan setiap Do'a KA samada untuk diri Yang,KA,anak-anak cucu keturunan, keluarga kedua belah pihak dan semua-semua sekali.

Apa yang akan KA buat hari ni???Insyallah macam biasa.Menjalani kehidupan yang lebih baik dari hari-hari semalam.Dan yang pastinya hari ni ada usrah kat rumah Teh Zah.Harap-harap, janganlah KA terlupa pulak.Sebabnya???Maklumlah dah TUA...muahahaha....

No comments:

Post a Comment