Friday, February 25, 2011

SIAPA TEMAN UMMI KAT RUMAH???

Salam Ukhuwwah.

Pagi tadi lebih kurang pukul 9.30 pagi,hantar Kakak kat Bangunan PAS Dungun.Kakak nak gi Penamaan Calon di Kerdau esok.Kakak juga akan bertugas sebagai 'perayu undi' di sana selama tempoh berkempen.

Sebenarnya ini bukanlah kali pertama Kakak bertugas sebagai pekerja parti tapi dah beberapa kali.Sementara Kakak nak sambung belajar kat mana-mana,biarlah dia cari pengalaman yang 'gajinya' pasti akan di bayar oleh Allah di'sana'.Insyallah.Kakak dan Nisa' yang lain merupakan 'pelapis' kepada jentera parti di masa depan.Pesan KA pada Kakak supaya dia betulkan niat supaya 'kerja' yang dia lakukan hari ni taklah sia-sia.

Alhamdulillah,Allah beri peluang awal pada Kakak untuk 'menabur benih' yang mana 'hasilnya' akan dituai di Akhirat kelak tika masa muda.Tak macam KA.Mengenal 'Perjuangan Islam' selepas berkahwin dengan Yang.Tapi KA tak menganggapnya dah terlewat kerana masih lagi diberi peluang 'keemasan' ini.

Dan tadi selepas Solat Jumaat,Yang pulak bertolak dengan beberapa orang rakan seperjuangan untuk pergi ke Kerdau jugak.Tetapi hanya untuk Penamaan Calon esok sahaja.

Kali ni KA tak berpeluang untuk pergi.Sebabnya???2 orang 'hero' KA yang kat asrama,ada kat rumah.Bimbang kalau KA pergi dan balik lewat,ada karang yang kena denda.Dan anak KA yang sorang lagi tu,Girl pulak ada 'kem kepimpinan' kat Dahimah's Guest House,Rantau Abang, Dungun.Dan seorang lagi,Adik.Dia oranglah yang akan temankan KA .Jadi...redho ajelah.

Moga Allah beri peluang untuk KA 'tabur benih' pada PRU-13.InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment