Monday, February 21, 2011

REHLAH NISA' UPU GONG PASIR ATAU MUSLIMAT????

Salam Ukhuwwah...
Dah 2 hari rehlah tu berlalu,tapi seluruh badan KA masih terasa sakitnya.Sebab apa???Nisa' bagi UPU Gong Pasir baru aje mengadakan rehlah pada hari Sabtu 19/2/2011.Bertempat di Pantai Teluk Gadung,Dungun (di hadapan UiTM Cawangan Dungun).Yang dinamakan Rehlah Nisa' tu sepatutnya melibatkan nisa'.Tak kiralah yang kecil atau besar.Tapi acara yang disediakan kebanyakkannya melibatkan Muslimat (Nisa' veteren???).

Antara acara yang disediakan untuk Muslimat ialah Cari Gula-gula Dalam Tepung,Tarik Upih dan Tarik Tali.

Pagi tu KA rasa KA dan anak-anak paling lewat sampai.Tazkirah dah nak dimulakan.Selepas selesai Tazkirah yang disampaikan oleh Ketua Muslimat Cawangan Gong Pasir,acara untuk nisa' junior dimulakan.






Sebahagian Muslimat yang hadir.



Sementara tunggu budak-budak main,KA duduk-duduk bersantai.Tapi selesai aje acara budak-budak,Urusetia Nisa' umum untuk acara Muslimat pulak.KA memanglah tak tahu ada acara untuk Muslimat dan tak berasa nak main pun.Tapi oleh kerana Muslimat yang hadir taklah ramai mana jadi terpaksalah KA beri kerjasama jugak.






Bagi acara Tarik Upih,kita perlu cari seorang anak angkat yang akan menarik kita dulu sehingga separuh jalan dan kita pulak akan tarik mereka sehingga ke garisan penamat.Cubalah bayangkan macamana budak-budak tu nak menarik mak-mak orang yang kebanyakkannya bukanlah kecik-kecik orang.Jadi KA yang berhati keibuan ni pun 'mengoffer' pada sesiapa nisa' yang sudi menarik KA.Dan adalah sorang nisa' yang sudi.Kalau sekali pandang,muka budak tu seiras KA dengan kaler dan keganasannya masa KA kecik-kecik dulu muahahahaha.... Dan bertuahlah dia memilih KA sebabnya........

telah diumumkan secara rasminya bahawa 'KAMILAH JUARA MENARIK UPIH'.Yeahhhhh....
Acara penutup disempurnakan oleh Ketua Muslimat DUN Rantau Abang,Puan Serena Lim Abdullah.
Hari tu KA menerima bukan hanya 1 atau 2 atau 3,malah 4 hadiah...Untuk acara apa???? Juara Tarik Upih....Juara Cari Gula-gula Dalam Tepung....Juara Tarik Tali...dan Muslimat Ceria...Banyaknyaaaaa...............Sampaikan anak KA,Girl cakap "Ummi ni koho tua,koho gagoh" (semakin tua,semakin kuat)muahahahaha.....

Selesai acara penyampaian hadiah,acara makanlah...Apa-apa pun tahniah buat Nisa' yang telah menjayakan acara ini.Cumanya lain kali banyakkan acara untuk nisa' dan Muslimat hanya sebagai 'penyeri majlis' sahaja dah memadai.



















2 comments:

  1. Salam ziarah...Seronok main tarik upik teringat ambo masa kecik-kecik...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...kak,nk tanye la..kt kwasan bndr kuala terengganu ade ke rehlah nisa'?? Sy bminat sgt2 nk sertai aktiviti2 islamik mcm ni,tp...mcm xde je kt cni...utk pngetahuan akak,sy tgh blaja di UniSZA,Kampus Kota,bru sem 1...jd,sy nk cuba la brjinak2 dlm aktiviti yg dekatkan sy pd agama mcm ni...boleh bg pndapat x?? syukran=)

    ReplyDelete