Sunday, March 14, 2010

RESULT SPM KAKAK...

Salam Ukhuwah...


Dah 3 hari keputusan SPM 2009 diumumkan.Tapi baru hari ni KA dapat nak buat n3 mengenai nya.Sebab apa???Sebab bila hari cuti,selain daripada anak-anak sibuk gi kelas tambahan di sekolah atau kelas tuisyen,dia orang pun sibuk mengadap PC ni.Lepas sorang-sorang bergilir. Lepas Kakak,Abang.Lepas tu By.Lepas By,Girl pulak.Sampaikan kadang-kadang Adik pun naik jealous,asyik tengok orang lain dok depan komputer.Masa tulah dia sibuk nak tengok kartun Mr.Bean.Tapi bila dia dah duduk,jangan harap orang lain boleh tukar.Kalau ada juga yang berani,siaplah tahan telinga dengar suara dia menjerit tahap maksima.Walaupun bergilir (sebab hanya ada 1 aje PC kat rumah),masih ada lagi yang mengelat.Biasanya Kakak dengan Abang lah.Padahal KA dah tetapkan sebelum ngadap komputer,ngaji dulu atau siapkan kerja masing-masing yang dah KA beri seperti kemas rumah,sapu verandah dan tanah atau jirus pokok tapi kalau KA buat tak tahu aje,ada yang 'baloh'.


Berbalik kita pada cerita mengenai keputusan SPM tadi.Gladys Tan Yee Kim dari Sekolah Menengah Kebangsaan Green Road,Kucing,Sarawak telah diumumkan secara rasminya sebagai Pelajar Terbaik SPM 2009 dengan mendapat 10A+ berita di sini.Tetapi,kenapa pelajar dari Maahad Muhammadi Lelaki,Kota Bahru yang mendapat 12A+ tidak diumumkan sebagai Pelajar Terbaik SPM 2009 berita di sini.Mungkin ada yang boleh beri pandangan yang bernas???


Oklah pada n3 yang lepas,KA ada nak cerita mengenai Kakak (anak KA yang sulung).Kakak pun adalah salah seorang calon SPM 2009 dan telah pun mendapat resultnya.Amacam???OK???

Pagi tu (pagi Khamis) KA,Yang dan Adik temankan Kakak gi ambik result kat sekolah dia (SMAASZA,Kuala Terengganu).Sebenarnya Kakak balik rumah malam Khamis tu ikut kawan dia yang baru keluar wad HSNZKT.Kakak temankan kawan dia masa tinggal kat wad.

KA tengok Kakak relax je.Takdelah nampak dia tu resah gelisah ke,mandi tak basah ke,tidor
tak lena atau makan tak kenyang (betul tak ciri-ciri yang di atas).Tapi KA yang rasa macam- macam.Bertolak dari Dungun pun dah lewat.Berhenti makan pagi sekejap kat Kelulut. Ha........... masa nilah baru nampak muka dia kejap merah,kejap pucat.Makan rasa tak tertelan dan tak habis pun.Perut sakit memulas.Masuk angin kata Kakak sebab lambat breakfast.Duduk pun tak diam.Resah Gelisah....

Sampai sekolah,ramai kawan-kawan Kakak yang dah ambil result.Kakak......................................

Gi mari...gi mari gelewak (kata orang Tengganu).Kakak tak gi ambil terus result dia.Pegi jumpa kawan-kawan dia dulu.Tanya result orang.Bila kawan-kawan tanya "Resultmu???".Kakak jawab ,"Dok ambik agi"."Gi ar ambik...".Barulah Kakak pegi.

Kita layan dulu reaksi Kakak masa ambik result.......










Kakak dengan kawan-kawan yang akan sama-sama berjuang untuk STAM 2010.


Suasana dalam Dewan selepas result diumumkan.



Adik,calon SPM 2024.InsyaAllah.Ha...............???

Yang dengan Ayah kawan Kakak.


Amacam result...OK???OKlah.....



Result Kakak,Alhamdulillah.Bolehlah dibanggakan.Mungkin boleh dapat lebih baik lagi sekiranya dia berusaha lebih kuat dan banyak lagi.Apa-apapun Kakak kena redho dengan keputusan yang Kakak dapat. Banyak mana yang Kakak usaha,banyak itulah yang Kakak dapat.Ada lagi peluang tahun ni iaitu STAM.Kalau tak nak menyesal akan datang kenalah tingkatkan usaha hari ni...

Kepada semua anak-anak yang dah dapat result SPM 2009,yang baik TAHNIAH...Yang kurang baik,bersabar...Hidup dan usaha perlu diteruskan untuk kejayaan akan datang...

Untuk Kakak...TAHNIAH daripada Abah,Ummi,Abang,By,Girl dan Adik...

1 comment:

  1. memang r takot nk amek result.....
    mcm ummi gtau...result akak adlh usaha akak...
    btw..akak nyesal gop 1 gi subjek hok dop A..
    papepon...ALHAMDULILLAH

    ReplyDelete