Sunday, November 20, 2011

SAKITNYA...


Salam Ukhuwwah.

Dah agak lama KA tak update blog.Dah dekat sebulan rupa-rupanya.Alasan yang munasabah memang tak ada.Cumanya,buat-buat sebok mengalahkan isteri 'PEE EM'.
                                                                                                                                                           2/3 hari lepas KA sakit gigi.Punyalah sakit hanya Allah saja yang tahu.Sakit yang berterusan sampai tak ada break sikit pun.AllahuRabbi.Tak pernah KA rasa sakit macam gitu.Start sakit pada petang Khamis.Ingatkan legalah lepas tu.Tapi tak.Padahal KA baru aje tampal gigi tu hari Isnin.Bukan tampalan biasa,tapi Doktor masukkan kapas yang dicampurkan ubat ke dalam lubang gigi.

Pukul 11 pagi Jumaat tu dah tak tahan sangat sakit,ajak Yang cari klinik gigi.Hari Jumaat,mana ada klinilk yang bukak.Sepanjang hari Jumaat,KA rasa KA dah makan Paracetamol yang terbanyak sepanjang hayat ni.Selang 4 jam KA akan makan 1-2 biji.Berkomor air garam lagi.Masukkan dalam lubang,kapas yang dah dicelop dengan gambir Sarawak.Tapi sakit tu tak hilang-hilang jugak.Sepanjang malam tidur sekejap-sekejap aje.Doa pada Allah jangan cakaplah.

Pagi Sabtu,awal-awal lagi KA dah ajak Yang cari klinik lagi.Pergi Klinik Pergigian Ehsan kat Sura Gate.Sebelum pergi klinik,KA makan lagi Paracetamol untuk tahan sakit.Dan KA terpaksa berbohong pada Doktor yang KA sakit sikit-sikit je sebab kalau sakit sangat,Doktor tak akan cabut gigi KA.Macamana KA nak bertahan lagi.Oh tidak.........

Oleh kerana KA dah berbohong pada Doktor,sampai hari ni KA masih rasa sakit pada bahagian kanan kepala.Ya Allah.Tapi taklah rasa sakit sangat macam hari Jumaat....

Apa-apa pun,Alhamdulillah sebab Allah dah hilangkan kesakitan tu.Semoga Allah dah hapuskan banyak dosa-dosa KA.....Amin.

*Yang kata "Sorrylah.Abang tak tahu nak buat macamana..."


*Adik kata "Sabar Ummi,nanti baiklah,macam Adik..."


*By kata "By tengok 2 hari ni Ummi macam sakit je..."






1 comment: