Wednesday, November 23, 2011

BY SUKA SANGATLAH.......


Salam Ukhuwwah.

Malam Selasa,masa kat dapur,KA cakap sorang-sorang,"Esok nak masak Nasi Ayam,Insyallah" sambil keluarkan ayam yang kerasbeku dari freezer.Masa KA cakap tu,Adik ada kat dapur.Dia pun jalan masuk dalam.Sampai kat dalam,dia duduk dekat sebelah Abang.Dengan nada mengejek dia cakap,"Esok nak masak Nasi Ayam,Insyaawwah".Sellok (ketawa terbahak-bahak) Abang dengan By ketawa.Boleh dia ejek Ummi dia macam gitu.....???

Dan yang paling suka sangat bila KA nak masak Nasi Ayam ialah By.Maklumlah orang duduk asrama. Kalau masa Kakak duduk asrama hari tu,bila KA masak yang sedap-sedap sikit bila Kakak nak balik rumah,Girl akan bunyi "Mentang-mentanglah anak kesayangan Ummi nak balik,Ummi masak sedap-sedaplah...".Anak.....anak.....Ada aje yang dia orang tak puas hati......

Dan esoknya,lepas kemas rumah dan sidai kain baju yang bertambun membukit,maka operasi yang diejek oleh Adik pun bermula....

Masa KA sedang masak,sekejap-sekejap Adik masuk dapur tanya dah siap masak ke belum.Selang beberapa waktu,tanya pulak,tanya pulak.Setiap kali Adik tanya,KA akan jawab,"Dok agi...dok agi...". Agaknya dia boring bila tanya asyik tak siap lagi,dia boleh kata "Lamanya Ummi masak.Dari tadi Adik tunggu.Lapar doh ni.....".Muahahaha.....Semalam boleh dia ejek kita.Pastu dia yang tak sabar-sabar nak makan.....


Oklah kita jamu mata ajelah sebab resepi ni,biasa-biasa je.Takde yang istimewanya.....














1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete