Friday, December 3, 2010

JAUHKANLAH SIFAT MALAS INI...

Salam Ukhuwwah di pagi Jumaat yang mulia ini.

Hampir sebulan lebih KA tak buat n3 baru.Banyak perkara yang telah berlaku setiap hari yang berlalu tanpa KA mencatitnya dalam blog yang umpama diari,untuk dikongsi.
Sebab apa???Bukan malas penyebab utama tapi banyak perkara.PC problem,internet slow, gambar tak upload lg,sibuk melayan 'Mukabuku'dan banyaaaaaakkkk.....lg problem.

Tapi tak apa.KA akan cuba mencatatkan semua yang dah berlalu tu,satu persatu.Untuk apa??? buat kenangan KA dimasa mendatang.


RESULT UPSR BY.

Malam tu,By cakap,KA takpayahlah pergi sekolah dia esok.Tentu dia rasa dan risau result dia kurang memuaskan.KA beritahu By yang KA akan pergi.Sebab,KA pergi jugak masa ambil result Kakak dan Abang.Walau apa pun keputusannya.

Masa KA sampai,Dewan dah penuh dengan pelajar dan ibubapa.Tapi Guru Besar tak sampai lagi dari ambil result di PPD.Kami terpaksa menunggu lama jugak.








Lebih kurang pukul 11 pagi,barulah nampak Guru Besar.Guru Besar beritahu,hanya 8 orang sahaja yang dapat 5 A.Jauh tersasar dari target 25 orang.










Dah?result By macamana?Lepas dapat result,By duduk kat kawan-kawan dia.KA ni tertunggu-tunggu dia datang.KA panggil, baru dia datang.







Bila KA tengok result By.....By tunduk.KA gosok belakang By.By nangis.Sedeh dengan apa yang dia dapat.Alhamdulillah.Maseh ada juga hati dan perasaan rupa-rupanya anak KA ni.KA beritahu By yang dia masih ada banyaaaakkkk lagi peluang untuk dia tebus apa yang dia tak dapat hari ni.KA selalu beritahu anak-anak,biar kita nangis hari ini kalau kita taknak nangis di hari kemudian.Biar kita berusaha sekarang supaya kita tak menyesal akan datang.







Dengan result yang kurang memuaskan tu,KA dan Yang susah hati.Tak tahu nak hantar sekolah menengah mana.Kalau boleh,taknaklah hantar sekolah menengah kebangsaan.Bukan sebab KA dan Yang tak percaya dengan sekolah tu(kita pun dari sekolah menengah tu juga),tapi KA tak percaya dan bimbang dengan perangai By.Jadi kita berusaha memohon ke sekolah yang beraliran agama.Semoga Allah mempermudahkan urusan kami.InsyaAllah.


KA terpaksa berhenti dulu.Dah lama sangat dok depan PC ni.Banyak lagi kerja rumah yang tak selesai lagi ni.InsyaAllah kejap lagi KA sambung pulak dengan cerita yang lain pulak....




No comments:

Post a Comment