Friday, August 5, 2011

PERSEDIAAN UNTUK KE'SANA'...


Salam Ukhuwwah...

Selamat berpuasa hari yang ke-5 kepada semua.Hari ni KA buat n3 bukanlah sebab nak masukkan menu berbuka puasa atau bersahur.Tapi lebih kepada sembang-sembang santai sebab 'ter'ada masa lebih pagi-pagi hari ni.Dan KA pun bukannya macam blogger tegar masak-memasak yang rajin memasak lauk-lauk yang canggih-manggih setiap hari.Cumanya resipi biasa-biasa yang anak-anak mintak.Baru masuk hari yang ke 5,KA dah tak tahu nak masak apa.Tapi tak apa,kita 'goooooogle' aje resipi dari internet.

Kita sembang santai yang lain pulak.

Kalau ada yang masih ingat n3 KA mengenai MEDICAL CHECK-UP,ini adalah sambungannya.


Baru-baru ni Kakak dah dapat surat dari JABATAN PENGAJIAN TINGGI (Bahagian Education Malaysia) untuk ikuti KURSUS KENEGARAAN MAHASISWA PELAJAR-PELAJAR KE LUAR NEGARA.

Kursus akan diadakan pada 8-12 Ogos 2011.Bertempat di Kem Bina Negara Besut,Terengganu.
Lebih kurang 109 orang akan ikuti kursus ini yang dianjurkan oleh Biro Tatanegara,Jabatan Perdana Menteri.

KA katakan 'lebih kurang' sebab ada beberapa orang kawan Kakak yang akan atau terpaksa menolak tawaran ini atas sebab-sebab tertentu.Oleh kerana kursus ini dikira 'WAJIB',jadi bagi sesiapa yang gagal mengikutinya akan mengakibatkan permohonan pelajar tersebut tidak akan diproses dan pelajar tidak dapat meneruskan pengajian ke Universiti di Timur Tengah.

Kalau pada tahun 1984,Kakak KA iaitu Zan ada juga ikuti kursus persediaan pelajar untuk ke luar negara (USA) di Kuala Lumpur.Dan KA temankan dia sama-sama masuk ke dalam dewan (Cewah...sekurang-kurangnya dapat juga KA merasakan betapa PERGHHH...nya kalau dapat gi over-sea.Tapi nak buat macamana,malas belajar...muahahaha...)Tapi seingat KA taklah lama sangat sampai makan masa 5 hari.Dan tak adalah orang kata kursus yang mem'brain-wash' kan.

Tapi sekarang ni,macam-macam cerita buruk tentang kursus anjuran BTN ni boleh didengar.Samada dari Cikgu-cikgu atau pegawai kerajaan lain yang telah ikutinya.
Apa-apa pun,KA akan tunggu cerita sebenarnya dari Kakak.InsyAllah.Sebab tak baikkan kalau kita berburuk sangka.

Kepada Kakak dan anak-anak lain yang akan pergi ke kursus ini,Ummi ucapkan 'SEMOGA BERJAYA'.Kalau 'foundation' dah kukuh,'bangunan' tak akan runtuh.InsyAllah...



No comments:

Post a Comment